Author Topic: Jotain infoa...  (Read 8234 times)

Offline mikron

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 961
  • Gender: Male
  • Mika Hyvönen
    • http://mikron.fi
Jotain infoa...
« on: Fri 21 Mar, 2008 03:02 »
Lainaan tätä tekstiä Kalevala Syndicaten Forumilta, kiitoksia alkuperäiselle kirjoittajalle...



--- clip


Joitain hajanaisia huomioita Age of Conanista.

Pelin alussa on 20 tasoa kestävä osuus Tortagen alueella. Ensimmäiset 5 tasoa kuljetaan 'putkea' Tortagen kaupunkiin, ja sen tarkoitus on opettaa pelin perusasiat puolissa tunnissa. Kaupungissa on yksinpelinä pelattavat yötehtävät ja normaali tilanne päiväpuolella. Tasolta 5 alkaen on tarjolla öiset sooloquestsarjat kullekin pääluokkatyypille (rogue, soldieer, mage, healer), jotkat antavat pääosan tarvittavasta expasta 19 tasolle, jolloin taas on mahdollista päästä alueelta eteenpäin 'suureen maailmaan'.

Parantaminen on Conanissa jonkin verran erilaista kuin muissa peleissä eli suurin osa parannustaioista on Heal On Time -tyyppisiä. Parantajien ei kannata turhautua pelin alkupuolella. Ensimmäiset 20 tasoa parannuspullot ovat pääparannusväline healereillekin. Healerien parannustaidot paranevat hiljalleen tasojen myötä kuten muutkin taiat. Tasolla 30 parannustaikojen pitäisi olla jo melkein 4x parempia per sekunti kuin potionin HoT-osan (90p/s verrattuna 25p/s). Muut saavat aina kaksi kertaa enemmän parannusta parannustaioista kuin healeri itse.

On mahdollista soolota 80 tasolle tekemällä questeja tai grindaamalla. Loppupeliin kuuluvat PvP/raidit/ryhmät/kiltakaupungit/piiritykset.

Melee on AoE damagea. Taikomiseen pitäisi tulla vielä ennen julkaisua meleen comboja vastaava spellweaving-systeemi. AoE on kutaa ja oletuksena soolona taistellaan keskimäärin kahta  vastaan. Jotkut luokat selviävät kolmestakin helposti yhtä aikaa. Osa NPC:eistä on minioneja, jotka vastaavat yhtä viidesosaa normaalin NPC:n voimasta ja niistä saakin vain viidesosan normaalin XP:stä.

Tortage (tasot 1-20) on tarkoitettu pelattavaksi noin 17 tunnissa ja tasolle 80 on tarkoitus päästä 216 tunnissa eli 9 päivässä. Saa nähdä miten saavat sen säädettyä julkaisuun vai pitävätkö betan tuota nopeamman tahdin jatkossakin.

Jos Conanin maailma vähänkin kiinnostaa, niin questit tulee helposti luettua, kun ne liittyvät aina tavalla tai toisella conanin maailman tarinaan.

Tavallisilta alueilta toiselle siirrytään kartoille merkityiltä paikoilta teleporttauksella. Paikka voi olla alueen reunalla, jolloin seuraava alue tavallaan jatkuu siitä portaalin klikkauksen jälkeen tai alueelle siirrytään klikkaamalla venettä tai puhumalla laivan kapteenin kanssa satamassa. Pieni ero siis wowin tai lotron tyyppiseen maailmaan on tapa siirtyä seuraavalle alueelle. Pelissä voi olla mahdollista kiivetä kaukana näkyvän vuoren päälle, mutta ei aina, kuten ei muissakaan peleissä. Alueen ympärillä voi näkyä hienoja maisemia, mutta näkymättömät seinät estävät pääsyn sinne, jos sinne ei ole tarkoituskaan mennä.  Erona muihin peleihin conanissa on kiipeily. Jyrkkää rinnettä ja tikkaita voi olla mahdollista kiivetä toisin kuin muissa peleissä. Jokainen alue, joka pelissä on, liittyy conanin loreen ja on täytetty hienoilla yksityiskohdilla. Turhia pelkästään matkustamiseen tehtyjä alueita ei löydy.

Ryhmille on tarjolla instansseja (ja kuulemma sooloajillekin). Questit ja sisältö on säädetty 1:lle, 5:lle tai 25:lle pelaajalle, joten muilla kokoonpanoilla pelaaminen saattaa olla liian helppoa tai liian vaikeaa eli ei niin hauskaa.

Peliä on mahdollista jatkossa pelata myös xboxilla, joten se sopii xboxohjaimella pelattavaksi. Skillejä ja spellejä ei ole kovin paljon ja monet taidot saattavat tulla vasta puolessavälissä 80 tasolle.

Featpuut ovat aika pitkälle wowin tyyppisiä. Tasolta 10 alkaen saa pisteen per taso featpuuhun.

Kuolemasta saa penaltynä puoli tuntia kestävän hyökkäysarvojen pienentymisen, jos ei käy hautakivellä.

Kaikilla hahmoilla on tasolta 1 alkaen teleporttaus bindauspaikkaan. Ennen tasoa 20 bindaus tapahtuu automaattisesti ja sen jälkeen voi bindata haluamaansa majapaikkaan. Pelissä on luonnollisesti myös pankit ja markkinapaikat.

Hevosen voi ostaa tasolla 40. Jos hankkii pelinsä oikeasta paikasta, voi saada hevosen tilalle myös taistelusarvikuonon tai mammutin. Näitä ei voi saada muuten kuin oikean pre-orderin ostamalla. Pelissähän on taistelu ratsain. Hevonen on nopea kiihtymään ja ketterä ja hevosella voi heiluttaa taistelussa omaa miekkaa. Mammutilla ja sarvikuonolla taistellessa ohjataan ratsujen omia taisteluliikkeitä. Liikkumisaggroa ei tule yli viisi tasoa alemmilta npc:iltä, mutta muilla on mahdollisuus pysäyttää ratsu.

Olen yrittänyt seurata jonkin verran juttuja niiltä, jotka ovat kummankin, AoC:n ja WAR:in, betatestissä. On ollut monia kommentteja, että kilta tai henkilö on pettynyt WAR:iin ja aikoo pelata vain AoC:tä, mutta todellisen tilanteen näkee vasta pelin ilmestyessä. Voi hyvin olla, että WAR on vain keskeneräisempi ja jos sillä on enemmän rahaa käytettävissä hioa peliä ennen julkaisua, ja julkaisu tulee vasta syksyllä, niin WAR voi olla paljonkin parempi nykytilanteeseen verrattuna. AoC:n ja WAR:in vertailu on toisaalta kuulemma myös kuin vertailisi omenoita ja appelsiineja, vaikka niillä onkin monia samantyyppisiä ominaisuuksia. Joku kuulemma perusteellisesti kumpaakin testannut ja kummankin hankkiva sanoi, että aikoo jatkossa pelata WAR:lla PvP:tä ja AoC:lla PvE:tä. Luultavasti kummallekin löytyy markkinoita, osa ei pysty sietämään toista ja osa ihmisistä pelaa kumpaakin. Yleisesti AoC:n kohderyhmän pitäisi vanhempana periaatteessa olla kypsempää ja nuorempien pitäisi periaatteessa olla wowin tyyppisesti karkkivärisen WAR:in kohderyhmää. Kaikki on loppujen lopuksi varmaankin kiinni pelien valmiusasteesta julkaisuhetkellä. AoC:llä ei ole mahdollista enää siirtää julkaisua, mutta WAR voi paremman rahatilanteen turvin kai venyttää julkaisua kuinka pitkään vaan.

Luokkavaihtoehdot:

Aquilonialaiset
Kaikki tankit Guardian, Conqueror ja Dark Templar
Healeri Priest of Mitra
Kaikki roguet Barbarian, Assassin ja Ranger

Cimmerialaiset
Kaikki tankit Guardian, Conqueror ja Dark Templar
Healeri Bear Shaman
Roguet Barbarian ja Ranger

Stygialaiset
Kaikki maget Herald of Xotli (melee mage), Demonologist ja Necromancer
Healeri Tempest of Set
Roguet Ranger ja Assassin (yhdistettynä aikaisemmat Lotus Master ja Defiler yhdeksi luokaksi)

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&func_id=1084&table=PUBLISH&template=news_features_game&selected=1084
Tietoa löytyy myös täältä http://www.wikiaoc.com/Main_Page

Heavy armor
Conqueror: One-handed blunts, two-handed blunts, one-handed edged, two-handed edged, crossbows, thrown weapons, and dual wielding.
Dark Templar (+ shield): One-handed edged, one-handed blunts, crossbows, and thrown weapons.
Guardian (+Full plate + shield ): One-handed edged, one-handed blunts, polearms, crossbows, and thrown weapons

Medium armor
Bear Shaman: Two-handed blunts, bows, crossbows, and thrown weapons.
Ranger (+ shield): One-handed blunts, one-handed edged, daggers, bows, crossbows, and dual-wield.

Light armor
Barbarian: One-handed edged, one-handed blunts, two-handed edged, two-handed blunts, bows, thrown weapons, and dual wielding.
Priest of Mitra (+ shield): One-handed blunts, one-handed edged, daggers, crossbows, and thrown weapons.
Tempest of Set (+ shield): One-handed blunts, one-handed edged, polearms, daggers, bows, crossbows, and thrown weapons.

Cloth armor and silk armor
Assassin: Daggers, crossbows, and dual-wielding.
Demonologist: Daggers, crossbows, and thrown weapons.
Herald of Xotli: Two-handed edged, crossbows, daggers, and thrown weapons.
Necromancer: Daggers, crossbows, and thrown weapons.

Pvp:ssä Demonologist on tällä hetkellä vielä jumala. Suurinpiirtein ensimmäisenä valmiina olleella luokalla on suurin single target dps, suurin range, voimakkain aoe, ranged root ja ranged knockback (eli paras cc), defensebuffi ja stamina käytettävissä pelkästään juoksusprinttiin.

Kuvia luokista
http://www.tentonhammer.com/node/21628

Tentonhammerissa on paljon artikkeleita:
http://www.tentonhammer.com/aoc/exclusives?page=3
Esim. Age of Conan's Jason Stone Video Q&A at GDC '08
http://www.tentonhammer.com/node/27421

Taistelusysteemistä löytyy juttua uusimmassa reilun viiden minuutin esittelyvideossa http://www.gamespot.com/video/927504/6187806/videoplayerpop?
Paikasta pääsee katsomaan myös mm. edellisen trailer 12:n ym.

Virallinen sivusto:
FAQ http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&func_id=1093&table=PUBLISH&template=news_no_feature&selected=1093
Game Features http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&func_id=1089&table=PUBLISH&template=news_features_game&selected=1089
jne

Sensurointia tapahtuu vain Saksassa, ei usassa:
http://forums.ageofconan.com/showthread.php?p=1368153#post1368153
(USA-versio Mature 17+ by The ESRB ja Saksa-versio 18+ by USK)

26.02.2008: GDC 2008 Coverage - Part 2
http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&template=content&func_id=2281&sort=PRIORITY&table=CONTENT
Tuossa on pääasiassa videoita mounteista. Kannattaa vilkaista, koska jos haluaa mammutin tai sarvikuonon, täytyy peli tilata jostain, josta sen saa kylkiäisenä. Mammutti ja sarvikuono ovat niin isoja, että taisteltaessa ratsain täytyy käyttää ratsun taisteluliikkeitä. Hevosella ratsastettaessa voi itse heiluttaa miekkaansa ja hevonen on nopeampi ja ketterämpi ja kiihtyy nopeammin.

GDC 2008: Dungeon Crawl Cam Demonstration 1
http://www.gametrailers.com/player/31261.html
GDC 2008: Dungeon Crawl Cam Demonstration 2
http://www.gametrailers.com/player/31263.html
GDC 2008: Dungeon Crawl Cam Demonstration 3
http://www.gametrailers.com/player/31265.html

Lista peliä myyvistä kaupoista Suomessa http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/47660
Maailmanlaajuinen lista, josta näkyy mahdolliset pre-order etuudet: http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=50058
Collectorssia löytyy ainakin VPD:stä. Killer Rhino:a näyttäisi olevan tarjolla monella firmalla Suomessa. War Mammoth:in saa kylkiäisenä ainakin Ebgamesista: http://www.ebgames.fi/pc.asp

Ennakkotilaajien pitäisi päästä peliin jo 17.5. kun virallisesti peli alkaa 20.5. Myös tietoa, että ennakot 20. ja muut 23. päivä liikkuu.

Collector’s editionin takakansi
http://www.crygaia.com/cgn/images/aoc/aoc_ce.jpg
http://aoc.wikia.com/wiki/Collectors_Edition

Konevaatimukset:

Required
OS: Windows Vista/XP
Processor: 3GHz Pentium IV
RAM: 1GB RAM
Video Card: Shader Model 2.0 and 128MB RAM: NVIDIA GeForce 5800 or ATI 9800

Recommended
Processor: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) or better
Video Card: NVIDIA GeForce 7950GX2 or better
RAM: 2GB or more

Enhanced for: DirectX 10, 64-bit processors, multi-core
Supports Parental Controls on Windows Vista
// mikron mug mug "mulla on niin vittumainen asenne"

Offline syco

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 425
Re: Jotain infoa...
« Reply #1 on: Sun 23 Mar, 2008 06:52 »
Aikas kovat konevaatimukset.
Anna minulle siveyttä ja puhtautta, mutta älä vielä.

Offline Inaj

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 169
  • Jani
Re: Jotain infoa...
« Reply #2 on: Wed 26 Mar, 2008 09:42 »
Aikas kovat konevaatimukset.

[ettequottaamissään]
Minulla ei ole beta accoa, mutta pääsinpä sellasta vähän hiplaamaan.
Ei edusta vielä viimestä versiota, pakattuine graffoineen yms...mutta mun kone ei riitä tohon betaan käytännössä ollenkaan.
Sanoisin minimiks sitä 8800GT+dualcoret yms, ennenkuin voi ruveta puhumaankaan kunnolla pelaamisesta.
Kuuntelin hetken globalilla keskusteluja, että 8800GT (GTX) pelaajat sanoivat jotain tyyliin 30-45fps outdoor, ja 10-15fps esim. Tortage kaupunki.
Mulla 1sec freez aina kun käänti katsesuuntaa enemmän kuin 45astetta, sitten sellasta 15fps outdoor.

Bear Shaman on melkoinen veijari, olisi mielenkiintoista nähdä miten se kehittyy pidemmällä mutta jo tuossa alkupuolella sillä sooloaa helposti 3 saman lvl vihua ja pari minionia.

Funcomin laadun ja rahatilanteen tietäen, en välttis olis menossa launtsiin kirkuen ilosta.
[/ettequottaamissään]

Offline Nefarus

  • Härkälinna Leader
  • Member
  • Outsider
  • Posts: 234
  • Gender: Male
  • Tomi Hämäläinen
Re: Jotain infoa...
« Reply #3 on: Mon 12 May, 2008 10:27 »
Edit: Hyvää perusinfoa Age of Conanin virallisilta foorumeilta http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=58110

Vähän infoa pelaajakaupungeista (Lähde: http://www.aocsource.com/showthread.php?t=529)

Quote
A guild city is a major commitment, requiring a massive investment of blood and treasure to create and maintain.

After battling your way off the beach, you’ve carved your own place in the world of Hyboria with grit, determination, and steel. Now you’re part of a hardy band of warriors and the time has come to claim your own chunk of the Hyborian Dream. After all, what is a guild without land and a mighty fortress standing atop it, telling all who come near of the power and glory they possess?

A guild city is a major commitment, requiring a massive investment of blood and treasure to create and maintain. With a great price comes a great reward, however, as the benefits for owning one extend beyond lording over your greatness to one and all. In addition to power and prestige, there are concrete benefits to land ownership in Age of Conan.

A player city provides a central gathering point, meeting hall, role-playing center, and socializing hub for your guild. Instead of trying to herd people across the world into the same place at the same time, simply tell everyone to get back to the city, and if someone insists on telling Chuck Norris jokes in the middle of tense role-play sessions, boot them out of the guild and leave them to the wolves.

Some buildings are there to support crafters and grant access to upper-level crafting recipes, as it’s impossible to build a siege engine without the mighty Engineer’s Workshop.

For more concrete benefits, several of the buildings grant benefits to all members of a class or archetype in your guild. Build a Temple and your priests will all grow tougher, while a Thieves’ Guild will help all your rogues get sneakier and stabbier. “But how?” you cry. We’ve consulted with the darker powers in Development—Jayde—and he gave us some detailed info on how some of these buildings will work.

The most common bonus available to players through the player cities will be the passive and/or feat based statistical bonuses for owning a Keep or other “archetype” buildings. These include: The University (Magic Rating), the Temple (Magic Resists), the Barracks (Defense Rating), and the Thieves’ Guild (Attack Rating). Additionally, the Keep building will have a generic bonus to Health Points, Mana Points, and/or stamina points.

Furthermore, these bonuses will increase based on the tier of each building, so a guild that puts in the effort to build a massive, powerful city will receive massive, powerful bonuses, the better to lord it over their friends and enemies.


Requirements and Locations

To book a city spot, you yourself need to be the Guild Leader, level 40+, and have 24+ members. If you meet those requirements, you can simply choose to reserve a piece of land in one of the so-called “resource and gathering areas”.

    * Laceish Plains — The bleak, snowy, and mountainous Laceish Plains are where Cimmerians may feel most at home.
    * Poitain —The “smiling sun-washed plains and blue lazy rivers” of Poitain will remind many Aquilonians of their homeland.
    * Purple Lotus Swamp — Dark and mysterious, but also green and full of life, the Purple Lotus Swamp is where Stygians may gather to do their devious deeds.

Upgrading your city
Finally, and perhaps most importantly, if you want to crush your foes and drive them before you, you must have a Level 3 Player City before you can claim a Battlekeep for your own. It’s a long way to the top if you want to rock and roll, but the view is spectacular! And by then, you already know how to construct a settlement.

It is possible to upgrade all buildings and there are three levels in total. Upgrading a building will not only make it look better, it will also provide improved benefits!
« Last Edit: Mon 12 May, 2008 12:36 by Nefarus »
Life is my torment, so I just have to get used to it.

Offline Wallas

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 211
Re: Jotain infoa...
« Reply #4 on: Mon 12 May, 2008 13:55 »

Offline walerock

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 742
  • Gender: Male
Re: Jotain infoa...
« Reply #5 on: Mon 12 May, 2008 22:58 »
Signature:
Signatures are displayed at the bottom of each post or personal message. BBC code and smileys may be used in your signature.

Offline dahakon

  • Guildmaster
  • Administrator
  • Outsider
  • Posts: 932
  • Gender: Male
  • Ville Halonen
Re: Jotain infoa...
« Reply #6 on: Mon 12 May, 2008 23:48 »
naurettava video. en kyllä usko sekuntiakaan että aoc oikeasti wowia haastais :)

Offline Wallas

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 211
Re: Jotain infoa...
« Reply #7 on: Tue 13 May, 2008 08:50 »
naurettava video. en kyllä usko sekuntiakaan että aoc oikeasti wowia haastais :)

Joo tuskin on haastamassa. Funcom odottelee vissiin luokkaa 600 000 tilaajaa. Aika lailla eri määrä kuin WoW:ssa. Lisäksi WoW on pystynyt jumalattomalla budjetilla kehittämään peliä jo kolme vuotta. Ja WoW oli kyllä valmiimpi jo launchissa kuin AoC tulee olemaan, vaikka oli WoW:ssakin riittävästi bugeja ja high end contenttia oli kesken reippaasti.

Toinen mikä rajoittaa AoC:n tilaajamäärää on se, että WoW pyörii heikollakin koneella hyvin. AoC vaatii minimissäänkin jo melko high end koneen.

"open" betan perusteella veikkaan AoC:lle karua paria ekaa kuukautta. Jos ne ei saa pakettia nopeasti kuntoon WAR imee sen pelaajakunnan syksyllä kokonaan.

Offline walerock

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 742
  • Gender: Male
Re: Jotain infoa...
« Reply #8 on: Tue 13 May, 2008 11:07 »
Heh joo tuskin on haastamassa, hyvä jos saa murto-osan siitä pelaajamäärästä mitä WOWilla on, mutta et Ville pysty kieltää etteikö ollu hyvä video :)
Signature:
Signatures are displayed at the bottom of each post or personal message. BBC code and smileys may be used in your signature.

Offline Jsa

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 229
Re: Jotain infoa...
« Reply #9 on: Tue 13 May, 2008 11:13 »

Joo tuskin on haastamassa. Funcom odottelee vissiin luokkaa 600 000 tilaajaa. Aika lailla eri määrä kuin WoW:ssa. Lisäksi WoW on pystynyt jumalattomalla budjetilla kehittämään peliä jo kolme vuotta. Ja WoW oli kyllä valmiimpi jo launchissa kuin AoC tulee olemaan, vaikka oli WoW:ssakin riittävästi bugeja ja high end contenttia oli kesken reippaasti.

Varsin realistisia nuo tilaajamäärät sinällään. Hyvin paljonhan se vaikuttaa millainen serveri populaatio tulee olemaan ja miten saadaan esim aasiaan myytyä ja lokalisoitua. SIeltä saattaa irrota hyvinkin paljon porukkaa pelaamaan.

Saapa nähdä sinällään.

Official Instaherne