Author Topic: Classeista  (Read 12141 times)

Offline Kauhu

  • Officer (WAR)
  • Member
  • Outsider
  • Posts: 178
Re: Classeista
« Reply #20 on: Thu 08 May, 2008 12:12 »
mite vitus sä wallas oot asanu E6400 3.2ghz? paljo oot nostanu voltteja ja mikä kerroin ja paljo lämmöt kuormas?

mul o muute melkee sama kokoonpano ku sul paitti 9800gtx


Offline Wallas

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 211
Re: Classeista
« Reply #21 on: Thu 08 May, 2008 14:24 »
Mulla on 1.3v virtaa prossulle. Vähemmälläkin saattaisi mennä. Jos nyt oikein muistan, niin orthos nimisellä ohjelmalla lämmittäessä lämmöt menee maksimissaan luokkaan 66 astetta. Jäähynä mulla on Coolermasterin hyper tx 2, mutta vakio boxed jäähykin riitti aiemmin ihan hyvin. Koita laittaa vaan suoraan ton verran virtaa ja 400 fps. Joissakin emoissa tulee ongelmia alle 400 fsp. Joissakin voi olla, että pitää laittaa 401. Johtuu jonkinlaisista emon väyläportaista, joista en ite ymmärrä sen enempää.

3,6 ghz olen koittanu metsästää, mutta toi mun ilmajäähy ei siihen riitä. Vaatis virtaa noin  1,5 volttia jotta pysyis vakaana, mutta tällä jäähyllä paukahtaa lämmöt hetkessä 80 asteeseen ja kone kaatuu.

Yks mikä vaikuttaa myös on, että paljon sun muistit kulkee? Jos ne on specsattu 677 mzh, niin joudut todennäköisesti alentamaan muistiasetuksia ja nostamaan muistien voltteja.

Jos sulla on toi asus p5b, niin siihen ainakin löytyy googlaamalla loistava overclockin guide bios asetuksia varten.