Author Topic: Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua  (Read 75964 times)

Offline soralapio

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 330
    • http://www.paranoia.tuug.fi/~ml/
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #60 on: Mon 09 Oct, 2006 20:20 »
Hunter talents:

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/bc-hunter/talents.html

Hunter spells:

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/bc-hunter/spells.html

Näemmä se viimeisin previkka piti yllättävän hyvin kutinsa, mutta tuonne puiden alkupäähän on tullut yllättävänkin hyvää shittiä. Toisaalta esim. silencing shot 41 pinnan Marksmanship-skillinä on aika HV.

Kattoo nyt, itse ainakin spekkaan 41 BM / 9 MM 60-70-grindiä varten.

Lisää hunu-uutisia:

Quote
Yes, there are several notable changes.

1. Traps are now on a 30 sec cooldown, but can be used in combat (you no longer need to feign/trap).

2. When feign death is resisted, you are still reduced to 0 threat for any targets that did not resist feign death (although if any creature resists the feign, you won't be taken completely out of combat, you'll still be on the creature group's target list).

3. Attack Power and Crit related changes:
a. Hunters now get 1 AP per Agility rather than 2. This change helps us provide more interesting stat distributions on hunter items. Previously, Hunters valued Agi significantly above any other stat, such that it was extremely difficult for us to create variety among Hunter items. For example, before this change, we could have spent 1 stat point on an item to give you either 2 AP or 1 Agi (which gave 2 AP along with a small bonus to crit and a small bonus to dodge... clearly the better choice). However, several changes have been made along with this change in order to offset the AP loss.

b. Hunters now get significantly more crit per point of Agility than before (about 33agi/crit at level 60).

c. Hunters now get more dodge per point of Agility than before (about 20agi/dodge at lvl 60).

d. Ranged weapons have had their damage values significantly increased (and consequently the weapon's dps)... this also helps make weapon upgrades feel more meaningful for Hunters than it did previously (along with the other changes, this change is retroactive).

e. Most Hunter equipment has been updated to have a better distribution between +Attack Power bonuses and Agility.

4. Aimed Shot related changes:
a. Aimed Shot now resets the Hunter's shot timer. This talent was always intended to be an "opening" shot, and not something that would be woven between shots. However, since Aimed Shot became such a core element for Hunter DPS, we didn't want to make this change until we were prepared to make several other changes to increase hunter DPS to offset it. Fortunately, this means that some of the odd side effects of the old Aimed Shot are no longer relevant, such as requiring hunters to use extremely slow weapons to maximize their DPS (weapons slow enough to be able to use Aimed Shot in between auto shots)

b. Arcane Shot now does substantially more damage than it did before, and scales with AP.

c. Steady Shot has been introduced as a core ability in the expansion, and provides much the same kind of gameplay as Aimed Shot did in the past (a shot you weave in between your normal shots), but to a much more managable degree (since it's a 1.5 sec shot, it doesn't require as slow of a weapon to take advantage of, and doesn't require to stand still for as long).

5. Other note: Wyvern Sting may now be used in combat.


Kattoos nyt miten meitille tässä käy, Aimedia ei sit ainakaan tarvi enää käytellä.

Positiivisella puolella Misdirection + Aimed Shot + Distracting Shot + Arcane Shot = THE way to pull!

Offline Rustman

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 465
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #61 on: Mon 09 Oct, 2006 20:58 »
Mitenkähän ne petit skaalautuu? Ja korjaisivatkohan ne joskus ne ongelmat, että petit ei juuri koskaan osu liikkuvaan targettiin...

Offline soralapio

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 330
    • http://www.paranoia.tuug.fi/~ml/
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #62 on: Mon 09 Oct, 2006 21:12 »
Ei nyt sentään hulluja puhuta :)

Toivottavasti saavat ton hunujen DPS-uudistuksen toimimaan. Mulle on lopulta ihan sama, miten se DMG muodostuu kunhan tästä ei tullut nerffiä. Olisi helvetin hienoa jos aseen DPS näyttelisi suurta osaa vahingossa, jolloin pelissä olisi yli 3 asetta, joita voitaisiin ottaa käyttöön...

Ja kuulemma ne tännekin postatut lemmikkitalentit on olleet pelissä alusta asti, mutta niitä ei ole pistetty käyttöön koska ne olisivat liian kovia. Ei siis välttämättä kannata laskea paljon niiden varaan :(

Offline Rustman

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 465
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #63 on: Mon 09 Oct, 2006 21:29 »
Henk.koht. odotan innolla. Kaikin puolin vaikuttaa siltä, että vihdoin saadaan hunter specceihin hajontaa. Kaikista puista esim. raid saa jotain buffia ja kaikkea kivaa ei voi saada (esim. BM/MM ei saa Hawkeyeta).

Eniten pelottaa tosiaan item-muutokset ehkäpä. Hunter-setit varmaan säädetään kuntoon, mutta mitäs ne kaikki trinketit ja sormukset? Mutta nopeetahan sieltä jonkun hyvän quest-itemin saanee tilalle leveloidessa.

Offline soralapio

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 330
    • http://www.paranoia.tuug.fi/~ml/
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #64 on: Mon 09 Oct, 2006 21:57 »
Ikävintähän tässä on se, että jos AGI ei ole enää niin hyvä hunulle, AP:n voima nousee melkoisestikin. Hei warrut ja roguet, me päästään taas tappelemaan samoista aseista!  :oops:

Oikeesti, eikö sinne voisi jo hiljalleen pistää jotain +RAP-meleeaseita?

Offline Rustman

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 465
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #65 on: Wed 11 Oct, 2006 07:06 »
Jotta ei jäisi epäselväksi Huntereilta:

"The pet abilities that have been "leaked" are pet abilities that have been in the database for at least 3 years now, but never went live because they were considerably overpowered. So, ignore those. More information on new pet types/abilities will come at a later time."

Eli Rognar: ei tule Beorille suoraa buffia paitsi skaalautumisesta ja BM puusta :)

Offline Pehu

  • Banker
  • Administrator
  • Outsider
  • Posts: 1575
  • Gender: Male
  • Pankkisetä
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #66 on: Wed 11 Oct, 2006 07:24 »
Quote from: "soralapio"
Ikävintähän tässä on se, että jos AGI ei ole enää niin hyvä hunulle, AP:n voima nousee melkoisestikin. Hei warrut ja roguet, me päästään taas tappelemaan samoista aseista!  :oops:


Tässähän ei ole mitään muutosta nykyiseen? ;)
Pehu / Garhu @ Vek'nilash
Pankkisetä

Offline Samwais

  • Officer
  • Moderator
  • Outsider
  • Posts: 123
  • Sami Pirhonen
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #67 on: Wed 11 Oct, 2006 12:45 »
Quote from: "Rustman"
Eli Rognar: ei tule Beorille suoraa buffia paitsi skaalautumisesta ja BM puusta :)


Whineruiks... :(

Lopetan pelaamisen....
Rognar - epix huntard numba 2!!
Belian - Ruma alttikelmi
Ragnarognar - Tuomionpäivän Lehmä

Offline xfactor

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 449
  • Gender: Male
  • Timo Snellman
    • http://www.fury.fi/~xfactor
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #68 on: Wed 11 Oct, 2006 15:41 »
Nähdäänkö BC:ssä ??
Xfactor's Smite hits Brutallus for 1005 Holy Damage. (319 Resisted).
Brutallus died.

Offline Oko

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 574
  • Gender: Male
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #69 on: Thu 12 Oct, 2006 09:05 »
Voisitte kaikki muut classit haukata vähän sitä paskaa, imo. :)
Toisinajattelija
     sekä
Pysähtynyt kello

Offline soralapio

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 330
    • http://www.paranoia.tuug.fi/~ml/
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #70 on: Sat 14 Oct, 2006 09:57 »
Betatesti on alkanut ja character transfer meni vihdoin läpi, pääsee katselemaan, mitä hunuille oikeesti tapahtui :-o

Satunnaisia kuvia Orgrimmarista pyörimisestä. Lähinnä ideana esitellä eroja vanhoihin kamoihin, uutta character sheetiä ja uudistusta, jonka ansiosta ei tarvitse torskia enää tehdä!







Käytössä 7/8 Dragonstalkeria, koska Barrage Shoulderit eivät jostain syystä saaneet +AP-bonusta ja näin häviävät raa'assa powerissa DS-olkapäille.

EDIT: Hostattu uusiksi, pitäis toimia.

Offline mooniz

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 61
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #71 on: Sat 14 Oct, 2006 10:32 »
Paljonkos sulla on samoilla kamoilla rap ja ranged crit% nykysessä versiossa? Tuolla betassa näytti olevan 1329rap ja 26.30% crit mikä näyttää varsin hyvältä.

Lähinnä noista itemeistä mietityttää, että miten on melee-aseiden käynyt. Esim brutality blade ja dragonfang blade, kun eihän nää periaattees ole hunter aseita. Eipä silläkään nyt niin väliä, kun ne menee kuitenkin uusiksi sitten.

Offline soralapio

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 330
    • http://www.paranoia.tuug.fi/~ml/
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #72 on: Sat 14 Oct, 2006 11:13 »
Tossa critissä vaikuttaa se, että mulla on päällä Elixir of the Mongoose.

Normikamoilla, normipelissä mulla on ranged crit about 24%, eli aika samoissa mennään. AP:tä en muista, mutta aika samoilla hujakoilla. Ei toisaalta ihme, koska kaikkiin Dragonstalkereihin on ainakin ilmestynyt +AP:tä sen verran, että vanhan 1 AGI = 2 RAP -kaavan määrät tulevat täyteen ja ylikin.

Raaka damage tuntuu nousseen ihan hiukan. Ehdin jo hihkua kun vetelin 480 pinnan autoshoteja, mutta sitten huomasin että mulla oli se "kun tapat jonkun, saat +20% damagea seuraavaan laukaukseen" -talent päällä :(

Offline Pehu

  • Banker
  • Administrator
  • Outsider
  • Posts: 1575
  • Gender: Male
  • Pankkisetä
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #73 on: Sat 14 Oct, 2006 16:15 »
BC lootista ja intansseista(mithan @ vgn):

Loot Progression:
These are my "opinions" based on speaking to people in-game and taken from my own experience.

-Zul'Garub is essentially "green loot" at level 60.

-Tier 1 Molten Core loot is basically surpassed in Hellfire Citadel, though you will lose your set bonus when you start breaking things up and due to people "rushing" in leveling, they may keep Tier 1 a little longer but theoretically, you could run HFC over and over and replace all your tier 1 loot at level 60. Because not everybody has top quality MC loot for every equipment slot, a LOT of quests and green items will probably work out better for you as well. In some cases they wont.

-Tier 2 loot is sometimes surpassed in Hellfire Citadel, but in general, you need to go to Coilfang Reservoir Instance in Zangarmarsh to start replacing Tier 2 and BWL loot, which you can start doing at 63. Theoretically, it is possible to farm Coilfang at 63-65 and basically replace all your BWL loot with better loot I guess but I dont see many people doing that. In other cases, Tier 2 loot could remain around a little longer...it will depend on how much you do instances.

-Tier 3 loot gets replaced at level 67'ish+ instances. Some times sooner and sometimes later. By level 70, Tier 3 loot is essentially equal or less than level 70 Green Loot from what I am seeing/hearing but some of the level 70 Blue Loot is equal to the best purple loot out of Naxx so its hard to say and it varies.


Unless they change Loot Itemization, ALL existing Raids in Retail WoW are obsolete the day the expansion goes Live, but...

MC will take the hardest hit because it has been around the longest.

BWL and Naxx will actually still be "decent" as an "event" for guilds to run while people are progressing to level 70, however there will certainly be much better loot available out there once people surpass 65 or so, but until then... it will be a great run for large guilds who want to keep their raiding sharp.
Pehu / Garhu @ Vek'nilash
Pankkisetä

Offline Rustman

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 465
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #74 on: Sat 14 Oct, 2006 16:20 »
Quote from: "soralapio"
...jonka ansiosta ei tarvitse torskia enää tehdä!


Vai, että uutta ammoa ja vielä tuohon hintaan!? Kiva kiva, toivottavasti vaan engineerit saa vielä parempia ammoja ja jotain muutakin duunattavaa kuin shellejä. Muussa tapauksessa se on helposti engineering bye bye.

Aika hassua muuten, että nykyiset thorium shellit ovat moninkerroin kalliimpia kuin BC:ssä tulevat tehokkaammat vendor shitit :)

Offline Jermi

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 263
  • Gender: Male
  • Pöljä
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #75 on: Sat 14 Oct, 2006 20:40 »
Paras on aina kallista, kun parempaa pamahtaa markkinoille entinen paras on halpaa! Tosin että thorium ammon tekeminen menee a) obsoleteksi b) liian kalliiksi
He had a lot to say, he had a lot of nothing to say
We'll miss him.

Offline soralapio

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 330
    • http://www.paranoia.tuug.fi/~ml/
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #76 on: Wed 18 Oct, 2006 12:51 »
Postataan tännekin:



Löysin tuommoisia jakelevan vendorin yhdestä kaupungista.

Insinööreille lohtua: Adamantium-shellien vendor löytyi myös. 37 DPS, 2x Adamantium bar, 1x joku dust ja vaatii 325 skilliä.

Offline Rustman

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 465
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #77 on: Fri 20 Oct, 2006 07:27 »
Tällaista foorumeilta. Tiedä sitten kuinka virallista tietoa, Soralapio voisi vähän katsella miten se pet skaalautuu (nude / ei nude)...

Skaalautuvuuden lisäksi VIHDOIN peteille on ilmeisesti jotain snackseja kokattavana, jotka kasvattavat niiden staminaa esim. 20 pojolla / 30min.

PET SCALING

22.5% of the hunter's final RAP is applied to the pet's AP
35% of the hunter's final armor rating is applied to the pet's armor rating
40% of the hunter's final resistances is applied to the pet's resistances
30% of the hunter's stamina is applied to the pet's stamina

Edit: Further explanation by Zurai:

I re-tested the other day and health is scaling at ~30% now. I don't know whether it was buggy when I first tested it or whether I was delusional, but it works now.

Anyway, to answer your question, scaling works off the END RESULT in every case but stamina/hp. In other words, the only "base stat" that scales is stamina. The pet's attack power scales off the end result of your ranged attack power (after all buffs and talents and gear), its armor scales off the end result of your armor (after all buffs and talents and gear), etc.

The interesting thing to note about that is debuffs on us will also effectively debuff our pet at the same time. 5000 armor mob sunder on us is going to reduce the pet's armor by ~2k.

Offline soralapio

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 330
    • http://www.paranoia.tuug.fi/~ml/
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #78 on: Tue 24 Oct, 2006 10:41 »
Siirty tammikuulle. Lähde: www.wow-europe.com

EDIT: Todellakin kannattaa odottaa. Burning Crusade on pelkkää positiivista tähän saakka, eikä sitä olisi saatu viimeistelyä millään joulukuuksi.

Offline xfactor

  • Member
  • Outsider
  • Posts: 449
  • Gender: Male
  • Timo Snellman
    • http://www.fury.fi/~xfactor
Burning Crusade, expansion kohinaa ja hehkua
« Reply #79 on: Tue 24 Oct, 2006 16:07 »
Mutta hyvää kannattaa odottaa...

Terveisiä vanhalta ravencrestin tutulta :

http://youtube.com/watch?v=u4rJubpJctk

drooooooooolll  :oops:
Xfactor's Smite hits Brutallus for 1005 Holy Damage. (319 Resisted).
Brutallus died.