Forum
World of Warcraft => Public Chat => Topic started by: ArchSin on Mon 25 Oct, 2004 23:28
-
pikkuisen lisäinfoa euroclosedbetasta, josko joku vaikka saisi jotain irti.. aivan takuulla puuttuu jotain todella tärkeää mutta evvk, typosin sitämukaa kun tuli mieleen - saa korjata.
Warrior: teh tankki, hyvä damage, 1h+shieldi, dualwield tai 2h, mail armor ja pino stylejä, ei voi paljoa pelata väärin :)
Rogue: Stealtheri + paljon damagea nopeasti, toivotaan että se riittää koska sitten sen tekeminen hidastuu dramaattisesti. dualwield, Vähän kuin CC sap:lla, leather armor. hyvä perusmeleedamage + temput
Mage: polymorph = teh CC (ainut luotettava), generoi manaregen potioneita manalla, instapbaeroot, perusdamagecasteri, clothissa loogisesti
Priest: flash heal enemmän kun muilla, kivat buffit, absorbista stoneskin, smitee kuin paraskin cleric + rez, clothissa myös, kiusaa undeadeja mm fearilla.
Warlock: dottaava lifetap enchanter + kasa sieviä pieniä kiviä, mm. rez - teh petclass ja soolotus roks. clothissa.
Shaman: nerf shaman, vaikkei kyllä tarvis - druidillakin tappaa. melkeen ilmaisia toteemeja maahan nopeasti kylvävä (4 max) mail armorissa kilvellä varustautunut outo hybridi joka vielä nukeaa (instoilla ja ilman), instahot ja lyökin kovaa. outo otus, kiteemisen mestari.
Druid: nukeava healeri joka delayllä leikkii tankkia ja rogueta, hyvä buffi ja outdoors CC (root) sekä sleep beast + dragonkin vastaan ainoastaan. paikoitellen parempi tankki kuin warru, riippuu ihan equista. leather armor
Hunter: ei ole pahemmin näkynyt, lievää huhua gimpahtavuudesta, lienee totta kun ei näitä ei missään näy. ammuskelee jousilla ja laittaa ansoja pitkin maita ja mantuja, pet-cc, käsittääkseni leatherissa
Paladin: anti-undead kikkoja muutama, invulnerability, healaakin vielä mokoma, mail armor, chantit + sealit
-
Priesti:
Armor proficiency: Cloth, parempia et saa vaikka päällään seisosit
Weapon proficiencies: Daggers, maces, staves, wands
Itte käytän staffii atm mut ettiskelen daggerii/macee jos löytys niin sais offhandii hyvän lyhdyn ;)
Wandit tuntuu vähä turhilta, eikä nii vähänkää.
Perus spellisetti:
Smite = Perus DD, about keskiverto damage ja cast time
Mind Blast = DD, nopea cast time, hidas cooldown, kova damage, kerää aggroa helvetisti
Renew = HOT, kohtuu hotti (mulla nyt 34 healaa 79 per tick), instant casti
Absorb Shield = level 30 shieldi imee 303 damagee, estää castien interruptitkin
Mind Rot = DOT, kohtuu damage, instant cast
Fortitude = Stamina buffi
Inner Fire = Self AF + Attack rate buffi
Flash Heal = Heal, nopea cast time, keskiverto healing, kerää aggroa helvetisti
Heal = Heal, hiiidas cast time, sairaan iso healing
Group Heal = Heal, aika pieni radius tuntuu olevan, kohtuu healing, kerää ruojasti aggroa
Pbaoe fear = Fear, radiuksella olevat pötkii pakoon 8 sekkaa sekä pve että pvp
löytyy muutakin mut niitä ei tarvi hirmusti, kattokaa official saitilta ne :)
Yksin pelatessa perustappelu on seuraavanlainen minulla nytten juuri:
(tietenkin tässä vaiheessa ittellänsä herralla taikka rouvalla on päällä fortitude ja inner fire vähintänsä, joskus jopa shadow resistancet kanssa)
1. target self
2. pätkäse absorbit niskaan
3. targettaa monsu
4. pätkäse monsua mind blastilla
5. kolme kertaa smite
6. uusi mind blasti
7. smiteä kunnes monsu uskoo ettei se pärjää
8. jollei vieläkää tokene heivaa sitä dotilla
9. viimeistele moukarilla/kepakolla/sauvalla/nyrkillä
Groupessa taasen rooli yleensä vaihtuu seuraavanlaiseksi:
1. töki kaikille groupessa fortitude
2. targettaappi main tankki
3. töki absorbi sille kun se lähtee pullaan (ennen pullia siis koska absorbi generoi aggroa)
4. kun absorbi pettää heitä renew
5. töki monsuun dottia jos tuntuupi että mana piisaa
6. töki absorbii noob maagiin joka otti aggrot
7. renewii samanmoiseen nuupoon
8. kerää lootit ennenku muut ehtii ;)
Nämä on siis yksinkertaistettuja, kaikenlaista kikkaa joutuu joskus heittämään ja siihen piisaa arsenaalia kyllä. Esimerkkinä jos tulee 3 humanoidii vaikka niskaan ittellensä niin voi charmaa yhden ja tapella sillä muuta kahta vastaan ja kun se lopahtaa niin tirpasta pehmitetyt loput 2 maihin. Jne pientä kivaa.
IRCissä voipi kysellä lisää priestistä jos kiinnostaapi, vastaan parhaani mukaan.
-
Jaa jaa, oonko ihan väärässä mutta PvP:tä ajatellen fotm grouppi näyttäis about seuraavanlaiselta:
Warrior (dmg)
Priest (heal)
Shaman/druid (cc/heal)
Mage (cc/dmg)
Rogue/warrior/mage (dmg) tai priest (heal)
-
FOTMia en lähde arpomaan, mutta tottakai optimi on pve että isoin AC tankkaa, joku healaa ja damagea tehdään.. pvp taasen isoimman ACn omistanut tankki kun ei pysty mitenkään pakottamaan vastustajia lyömään itseään, ko. roolin hyöty katoaa horisonttiin, joten jäljelle jää "tapetaan ne ennen kuin ne tappaa meitin".. jossa 3 damagea ja 2 healeria perinteisesti taitaa olla kohtuu hyvä balanssi. Tämä siis että idioottikin tajuaa ettei monsteri kuole pyhällä hengellä (pun intended), mutta vastapainoksi jokainen classi tekee damagea kyllä, eri tavoin vain. Siinä missä daocissa druidi/bardi sai tehdä töitä sinisen kanssa, wowissa huonoinkin classi soolottaa oransseja chainina expaksi. Ja hyvä purplesta ylöspäin. (wow värikoodauspikainfo: harmaa notworth, vihree evenconiin asti, keltainen kuten daoc oranssi eli jonkin verran yli, oranssi kuten daoc punainen - kohtuu paljon yli levelistä, punainen kuten purple eli roimasti yli)